Modelul sociocentric , prin promovarea invatarii interdependente, utilizarea unor metode interactive si a unor metode de invatare prin cooperare şi competitie se subscrie paradigmei socio-critice.
Competitia, intr-o atmosfera incurajatoare si suportiva din partea colegilor si profesorilor poate stimula elevii si ajuta la castigarea increderii in sine sau in rezolvarea dificultatilor intampinate. Un alt avantaj il constituie invatarea prin cooperare, ajutand la interdependenţa socială. Prin aceasta metoda ei incearca sa se afirme si sunt pusi in diferite situatii in care isi expun punctul de vedere, acest lucru ajutand la comunicarea interpersonala.
Deaseamenea, dezbaterile, folosite ca metode de lucru cu elevii in cadrul modelului sociocentric, ajuta la construirea unor argumente solide si sustinerea ideilor in care acestia cred.
Modelul sociocentric este o abordare de tip win-win, in care fiecare are de castigat, atat cel care-si exprima punctul de vedere, cat si cei care asculta pentru ca ii ajuta sa-si imbunatateasca intelegerea unui aspect prin aflarea unor abordari diferite. Acest model promoveaza un mediu suportiv ce creaza bazele increderii si incurajeaza prietenii.
Modelul sociocentric este o abordare de tip win-win, in care fiecare are de castigat, atat cel care-si exprima punctul de vedere, cat si cei care asculta pentru ca ii ajuta sa-si imbunatateasca intelegerea unui aspect prin aflarea unor abordari diferite. Acest model promoveaza un mediu suportiv ce creaza bazele increderii si incurajeaza prietenii.
Modelul empirocentric permite experimentarea cunoasterii, invatarea prin descoperire, rezolvare de probleme, invatare orientata pe experientele subiectului, contribuind astfel la obtinerea competentelor specifice ce se doresc atinse, conform programei scolare (analiza profilului propriei personalitati si a personalitatii celorlalti, exemplificarea, prin cooperare cu ceilalti, a unor trasaturi ale personalitatii necesare reusitei in activitate, analiza posibilitatilor de dezvoltare personala din perspectiva cunostintelor dobandite, caracterizarea profilului unui participant responsabil si eficient in luarea deciziilor).
Acest model dezvolta capacitatea de analiza, evaluare, rationament si actiune pentru a pregati elevii cu rolul de decident din viata reala.
Acest model dezvolta capacitatea de analiza, evaluare, rationament si actiune pentru a pregati elevii cu rolul de decident din viata reala.
Consideram ca cele doua modele sunt compatibile si se completeaza reciproc , invătarea pornind de la descoperire si constructie personală si continuand cu dezbateri, colaborare, cooperare de grup.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu