sâmbătă, 14 ianuarie 2012

Aptitudini - metode

Aptitudinile - Metode

1. Conversatia, care include atat metode euristice (serii legate de intrebari, la finalul carora, elevii trebuie sa traga o concluzie (ex.: "Ce inseamna sa fii apt?, Cum putem evalua daca o persoana este apta pentru ceva?"), cat si metode examinatoare, prin care profesorul afla care este nivelul elevilor (ex.: "Credeti ca aptitudinile se mostenesc sau se educa?").
Timpul total alocat: 20 de minute (silde-urile 1, 2, 6, 9, 10)
Obiective atinse: metodele conversative nu indeplinesc, ele singure, obiectivele propuse, dar faciliteaza indeplinirea acestora prin acomodarea elevilor cu conceptele noi sau prin evaluarea nivelului de cunostinte al elevilor pentru adaptarea discursului didactic.

2. Expunerea, ce utilizeaza metode ca prelegerea, explicatia, povestirea
Timp alocat: 15 de minute (slide-urile 3-5, 7, 8, 11-14)
Obiective atinse: de cunoastere si intelegere (1 (a-f)) si de explicare si interpretare (2 (a-c))
Atat convesatia, cat si expunerea au ca suport prezentarea Power Point, utilizata pe parcursul intregii ore de 50 de minute si al carei continut atinge toate obiectivele propuse.

3. Exercitiul, ce are ca rol intelegerea conceptului de aptitudini si insusirea deprinderii de a lua o decizie cu privire la alegerea facultatii/ profesiei in urma unei analize rationale a raportului dintre aptitudinile detinute si aptitudinile necesare.
Exercitiu se desfasoara in trei etape: o prima etapa in care toti elevii isi exprima optiunea cu privire la facultatea/ profesia pe care o vor urma, o alta etapa in care grupati fiind dupa domeniul de interes (ex.: cei care doresc sa urmeze facultatea de drept, cei care doresc sa urmeze studii economice etc) vor dezbate, pe grupe, aptitudinile necesare in domeniul respectiv, urmand ca in cea de-a treia etapa fiecare elev sa analizeze raportul dintre aptitudinile pe care le are si aptitudinile necesare in domeniul ales.
Timp alocat: 15 minute (slide 9)
Obiective atinse: cele referitoare la competentele aplicative (3) si atitudini (4)





















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu